Raport: czerwiec 2021

Czerwiec – ostatni miesiąc przed wakacjami. Był bardzo intensywnym okresem pracy w naszym schronisku i fundacji. Upłynął zdecydowanie pod znakiem eventów oraz klimatu nadchodzących urlopów. Witamy się z Wami w podsumowaniu miesiąca czerwca 2021 i dziękujemy wszystkim tym, którzy byli z nami kolejny miesiąc! Podziękowania jak zawsze na stronie Wdzięczne Zwierzaki FMP

Gdzie byliśmy w czerwcu?

Łatwiej chyba zapytać gdzie nas nie było 🙂 Kalendarium imprez było naprawdę obfite i udało się odwiedzić wiele pozytywnych, ciekawych miejsc, spotkać Was – naszych przyjaciół i darczyńców.

W dniach 3-6 czerwca wolo Dorota w asyście Gosi z teamu schronisko dumnie reprezentowały nas podczas eventu w Sokołowsku. Ten weekend był wyjątkowo długi, ponieważ w niedzielę spotkaliście także naszą reprezentację na świdnickim Rynku podczas giełdy staroci oraz w Kraskowie podczas Targu Ziemi. Zgromadzone środki w trakcie tych 3 wydarzeń wyjazdowych w kwocie 2400 złotych przeznaczyliśmy w większości na opłacenie transportów ziemi do schroniska, potrzebnej na rozbudowę ogrodu sensorycznego, wyrównanie tego fragmentu terenu oraz zakup innych materiałów na naprawy kojców, bieżące sprawy zwierzaków.

13 czerwca odwiedziliście nas w ramach kiermaszu na Pogodnej. Ze sprzedaży ciast i drobiazgów osiągnęliśmy wynik rzędu 5000 złotych. Ten zastrzyk gotówki uratował nasze przetrwanie, bo półrocze jest zawsze beznadziejnym okresem w schronisku, ale o tym za chwilę.

19 czerwca spotkaliście naszych wolontariuszy i podopiecznego w ramach weekendu z adopcją w Charity Shop Świdnica, który prowadzimy z zyskiem dla futrzaków.

25 oraz 26 czerwca mieliście okazje spotkać się z nami w Parku Centralnym. Braliśmy udział w EkoPikniku, podczas którego nasze stoisko odwiedziło nas mnóstwo darczyńców i mieliśmy okazję opowiedzieć Wam o naszej pracy. 26 czerwca dzięki Eli Marcińskiej odbyła się plenerowa sesja jogi. Zgromadziliśmy 850 złotych na projekt budowy ogrodu sensorycznego w schronisku.

Oczywiście prowadziliśmy spotkania głównie w przedszkolach dotyczące naszego projektu pn. Dobry Zwierz, czy działania schroniska i pomocy czworonogom. Wyjazdowo bardzo dużo za nami!

Oczywiście odbyło się zebranie wolontariatu, zebranie mentorów i będących podopiecznymi mentorów w ramach naszego pionierskiego projektu wolontariackiego, a także miała miejsce kolejna okazja do konsultowania psich zachowań z Anią z FairPlay – W Zgodzie Z Naturą Psa w Sobótce.

Czerwiec w liczbach

Do schroniska przyjęliśmy 59 zwierząt. 13 oddaliśmy do nowych domów, 16 powróciło do swoich właścicieli. Ze smutnych pożegnań… Odszedł od nas seniorek Etan. Nasz dzielny psiak, który prawie rok był z nami od pamiętnej interwencji w Świerzawie, kiedy to przyjechała do nas grupa zaniedbanych, cierpiących psów.

Do naszej fundacji dotarło 27 zgłoszeń dotyczących zwierząt dzikich, rannych. Drugie tyle udało nam się obsłużyć zdalnie – najczęściej były to ptasie podloty, których fotografie otrzymywaliśmy dziesiątki.

Co po czerwcu?

Czekają nas 2 większe akcje sterylizacji kotów wolnożyjących, które realizujemy jako fundacja. Dodatkowo walczymy z czasem, by jeszcze w tym sezonie maksymalnie wykorzystać potencjał terenu i dostosować go do pracy z naszymi mniej odważnymi psami. Pragniemy także zastąpić pomieszczenia magazynowe garażem, dzięki czemu odetchną kociaki, dla których przybędzie miejsca. Fundusze na garaż to te, które gromadziliśmy też w ubiegłych latach na budowę kociarni.

Wsparcie jest nam stale potrzebne, abyśmy uczynili Pogodną miejscem przyjaznym ludziom i zwierzętom tak w 100 procentach. Blokują nas zawsze fundusze, mamy jednak nadzieję, że pomożecie nam finansowo: klik

Lipiec i sierpień to też trudniejszy czas ze względu na okres urlopowy. Spada liczba adopcji, zainteresowania pomocą zwierzakom… Stąd mamy do Was prośbę byście nie zapominali o czworonogach z Pogodnej. 100 zwierzaków czeka na Wasze 100 procent otwartych serc!